35

ספקי שירות בתחום בניית דק

דקים מעץ - איך לבחור סוג עץ לדק הביתי שלכם?

במאמר הבא תמצאו פירוט תכונות של כל אחד מסוגי העץ הפופולריים עבור ריצוף דק עץ בישראל

סוגי עץ המשמשים לבניית דקים בישראל

דק הוא משטח המרוצף עץ (או חומר דמוי עץ, במקרה של דק סינטטי), שמקנה לא רק את האסתטיקה של חומר חי ונושם לגינה או למרפסת, אלא גם אזור מרוצף שכיף לבלות בו, מגע חמים ורך של החומר מתחת לכפות הרגליים ותוספת עיצובית אסתטית בבית. אחת הבחירות החשובות בתכנון הדק שלכם, הוא הבחירה בחומר הגלם שתעבדו איתו – ואם אתם מעוניינים בדק עץ טבעי, כדאי להכיר את סוגי העץ המשמשים לבניית דקים בישראל, את היתרונות, החסרונות – והמחירים שלהם לדקים בארץ.

בפסקאות הבאות תמצאו פירוט תכונות של כל אחד מסוגי העץ הפופולאריים עבור ריצוף דק בישראל, כולל היתרונות והחסרונות. כל אלה יסייעו למי מכם שכבר החליטו על ריצוף דק עץ טבעי במרפסת, בגינה, מסביב לבריכה או בכל מיקום אחר - לבחור את סוג העץ עבור הדק שלכם.

דק מעץ קשה, או דק מעץ רך?

הצעד הראשון בדרך לבחירת סוג העץ המתאים ביותר לבניית הדק שלכם הוא הבנת ההבדלים בין עץ קשה לעץ רך.
לקטגוריית העץ הקשה שייכים סוגי עצים הגדלים לאט, מדובר בעצים שיכולים להתפתח למימדים עצומים, עצים רחבי צמרת ובעלי עלים להם שטח פנים גדול, פעמים רבות מדובר בעצים נשירים. על סוגי עצים קשים בהם נעשה שימוש תעשייתי ברחבי העולם נמנים טיק, איפאה, דובדבן, אלון, אשור ( Beech , מכונה גם בוק), מילה ( ash ), בוקיצה ( Elm ), מהגוני, אגוז שחור ( walnut , אגוז אירופאי), קומארו ( Cumaru ), אירוקו ( Iroko ), טייגרווד ( Tigerwood ) ועוד.
בישראל ניתן להשיג את רוב סוגי העץ הקשה אולם ישנם כמה שהשימוש בהם נפוץ יותר בזכות זמינות גבוהה, המשפיעה כמובן גם על המחיר. ככל שהדבר נוגע לבניית דקים חשובה גם התאמה טובה לאקלים הישראלי שהרי הדק ניצב בחוץ, פעמים רבות ללא קירוי או חיפוי, חשוף לפגעי מזג האוויר. סוגי עץ לדק קשה, העיקריים המשמשים לבניית דקים בארץ הם: איפאה, אירוקו, קומרו וטיק.

לקטגוריית העץ הרך שייכים עצים הגדלים מהר יחסית, אינם נשירים, ועליהם בדרך כלל מחטיים. דוגמאות לסוגי עץ רך בהם נעשה שימוש תעשייתי ברחבי העולם הם מגוון סוגים של אורן, אשוח וארז.
העץ הרך בו נעשה השימוש הרב ביותר בישראל, כולל לבניית דקים מעץ, הוא האורן. חשוב לציין שלמרות שאורן גדל בטבע גם בארץ לא מבוצעת שום כריתת עצים לתעשייה מיערות בישראל (לא של עצי אורן ולא של שום עץ אחר). עץ אורן שנמכר במחסני עצים ברחבי הארץ מקורו ביערות באירופה ובאמריקה מהם נלקחים עצים לשימוש תעשייתי בשיטות של כריתה מבוקרת המבטיחה שמירה על הנוף והטבע.

עץ קשה ניחן בעמידות טובה יותר משל עץ רך אולם מחירו יקר יותר. לכל עץ מראה ייחודי ויש מי שמעדיפים סוג עץ מסויים בזכות מראה התואם את העיצוב באזור בו יוקם הדק. עץ רך יכול בהחלט לספק מענה טוב אולם חשוב מאוד לוודא שהוא עבר את הטיפולים הדרושים לשיפור עמידותו מפני מזג אוויר ומזיקים. עוד יש לקחת בחשבון שדק מעץ רך יצטרך תחזוקה רבה יותר מאשר דק מעץ קשה.

דק מעץ אורן

היקף השימוש התעשייתי בעץ אורן בישראל הוא הרב ביותר מבין כל סוגי העצים, רכים וקשים כאחד.
אם בחרתם דק עץ על פני דק סינטטי וחשוב לכם לצמצם בהוצאות, דק מעץ אורן הוא בחירה מצויינת. דק מעץ אורן יהיה חזק ויפה, מכיוון שמדובר בעץ רך ייתכן ועל מנת לשמור על מראה נאה תידרש תחזוקה בדמות ליטוש וצביעה מחדש, או שימון חוזר בשמן דק. התדירות בה יידרש טיפול כזה תלויה בעומס על הדק מבחינת שחיקה וחשיפה למזג האוויר.
מכיוון שצבעו הטבעי של עץ אורן הוא בהיר ניתן להוסיף לו כל גוון בו אתם מעוניינים, הדוגמאות היפות, ה"עיניים" של העץ הניראות היטב גם בריצוף דק אורן, קווי הגדילה וכיוון הסיבים יראו היטב גם לאחר צביעה בלכה מגוונת או שימון בשמן דק. – כל אלה לא ייעלמו אם תצבעו את דק האורן שלכם בלכה מגוונת המתאימה לעץ.

דק מעץ איפאה

עץ איפאה הוא העץ הקשה בו נעשה השימוש הנרחב ביותר בארץ לבניית דקים. עץ כזה הנמכר בארץ מקורו ביערות גשם בברזיל ומדינות אחרת בדרום ומרכז אמריקה. עץ איפאה נחשב יפה במיוחד, ומגיע בגוונים כהים יחסית של ירוק וחום. דק מעץ איפאה יהיה עמיד מאוד וידרוש מעט תחזוקה, מחירו יהיה יקר יחסית לדק אורן. מכיוון שמדובר בעץ קשה הוא פחות נוח לעיבוד וחשוב לוודא שלבעלי המקצוע שיבצעו עבורכם את מלאכת התקנת הדק יש די ניסיון בעבודה עם עץ איפאה.

דק מעץ טיק

עץ טיק נחשב לעמיד ואיכותי, הוא עץ יקר יחסית, ההוצאה הגבוהה עשויה להצדיק עצמה אם חשוב לכם להשיג מראה יוקרתי במיוחד. לעץ טיק תכולה גבוהה של שמן, דבר ההופך אותו נעים מאוד למגע, בעל ניחוח ייחודי נעים ועמידות גבוהה מפני פגעי מזג אוויר ומזיקים כאחד. צפיפות סיבים ורמת קושי גבוהה מבטיחים עמידות גם מפני שחיקה.

גם דק סינטטי הוא אפשרות שראוי לשקול, מי שבחן אפשרות זו והחליט להעדיף דק עץ צריך לבחור את סוג העץ המתאים ביותר עבורו. לאחר שמבינים את ההבדלים בין עץ קשה ורך ומכירים את הסוגים העיקריים מכל קטגוריה המשמשים לבניית דקים בארץ מומלץ להיוועץ עם נציגי המכירות במחסני עצים ועם בעלי מקצוע העוסקים בהקמת דקים ולהגיע להחלטה מושכלת באשר לסוג העץ המתאים ביותר עבור הדק שלכם.

35

ספקי שירות בתחום בניית דק

מצא בעל מקצוע

מתקיני דקים מומלצים תל אביב

דק מעץ אורן הינו הנפוץ ביותר בישראל מאחר והוא נוח לעבודה, זול, חזק ויפה אך עם זאת, יש לדאוג לטיפול באופן שוטף לשמירת הדק לאורך זמן

דק מעץ איפאה נחשב לדק עמיד ויפה הדורש מעט תחזוקה אך הוא פחות נוח לעבודה ומחירו יקר

דק מעץ טיק איכותי, יוקרתי ונעים למגע כשהיתרון הבולט בו הינו עמידותו לתנאי מזג אוויר ומזיקים

כתבות ומאמרים

דק במבוק – כל המידע הנחוץ לפני שמתקינים דק חדש בבית

דק במבוק – כל המידע הנחוץ לפני שמתקינים דק חדש בבית

מאמר זה יתאר ויסביר על עץ הבמבוק כחומר גלם לבניית דקים, יפרט את היתרונות והחסרונות שלו, את שימושיו ואת התחזוקה הנדרשת עבורו, ובסופו של דבר גם ייתן הערכה למחיר ולהתקנה שלו. מוזמנים.ות לקרוא.

קרא עוד
דק אורן - המלך הבלתי מעורער של הדקים בישראל

דק אורן - המלך הבלתי מעורער של הדקים בישראל

דק אורן הוא דק עץ שנראה נהדר, שיש לו יתרונות רבים ושהמחיר שלו מתאים לכל כיס. המהווה תוספת מושלמת לבית שתיהנו ממנה לאורך שנים. המאמר הבא יספק את כל התשובות, הטיפים והמחירים של דק אורן.

קרא עוד
דק לבריכה - מחירים, טיפים והתשובות לשאלות החשובות

דק לבריכה - מחירים, טיפים והתשובות לשאלות החשובות

מאמר זה יפרט על אפשרויות דק לבריכה. הוא יתמקד בעיקר בדק עץ ובדק סינתטי, יתאר את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם ומהי התחזוקה הנדרשת עבורם.

קרא עוד
דק איפאה – המאמר השלם על דק איפאה מחירים יתרונות וחסרונות

דק איפאה – המאמר השלם על דק איפאה מחירים יתרונות וחסרונות

במאמר זה החלטנו להתרכז בעץ המרשים והחזק מכולם – עץ האיפאה, שיחד עם עץ האורן, מהווה את אחד מסוגי העצים הפופולריים בארץ להתקנת דקים. מוזמנים לקרוא קצת על העץ המיוחד הזה ועל היתרונות והחסרונות של דק איפאה.

קרא עוד
דק סינטטי - כל התשובות לשאלות החשובות

דק סינטטי - כל התשובות לשאלות החשובות

מאמר זה יפרט על דק סינטטי, מהם היתרונות שלו ומדוע כדאי לכם להעדיף אותו על פני דק מעץ. כל המידע הנחוץ לכם על מנת להכיר קצת יותר את הפתרון הכל כך מוצלח הזה לדק מעץ.

קרא עוד
כל מה שרציתם לדעת על חידוש דק

כל מה שרציתם לדעת על חידוש דק

הדק שלכם צריך תחזוקה שוטפת על מנת לשמור על המראה שלו. אל תזלזלו בתחזוקה, היא תעכב את הבלאי של העץ שממנו עשוי הדק. לפניכם המאמר השלם לחידוש דק כולל כל התשובות לשאלות החשובות

קרא עוד
דק לגינה - המדריך המלא לבחירת סוג העץ בשביל דק לחצר שלכם

דק לגינה - המדריך המלא לבחירת סוג העץ בשביל דק לחצר שלכם

מאמר זה יסקור כמה מסוגי העצים הנפוצים ביותר בארץ לבניית דק לחצר או דק לגינה, כאלה שמתאימים לאקלים הישראלי, את היתרונות והחסרונות שלהם וכן את מחיריהם.

קרא עוד
דק סינטטי או דקים מעץ? - הכל על התקנת דק החלומות שלכם

דק סינטטי או דקים מעץ? - הכל על התקנת דק החלומות שלכם

כשמדובר על התקנת דק, ישנם המון שיקולים, למשל - האם לעשות זאת באופן עצמאי או להזמין איש מקצוע? באיזה סוג עץ לבחור? דק סינטטי או רגיל? - במאמר זה אנו נענה לכם על כל השאלות ונלווה אתכם שלב אחר שלב.

קרא עוד